• 18

    18/05/2021 12:00:00
    18/05/2021 13:00:00
    מאי 2021 12:00

    הרצאתה של ד"ר לאורה הדס

    בית ספר סמי עופר לתקשורת

שתפו ב:

מאז תחילת "תור הזהב החדש של הטלוויזיה" בשנות ה 2000 המוקדמות, ה"שואוראנר" – יוצר-כותב-מפיק, אמן ומותג – ניצב כדמות מפתח בנרטיבים תרבותיים חדשים הרואים בטלוויזיה צורת אמנות. יוצרים סלבריטאים כגון שונדה ריימס )"האנטומיה של גריי"(, וינס גיליגאן )"שובר שורות"( וריאן מרפי )"אימה אמריקאית"( תפקדו כמקבילה הטלוויזיונית ל"אוטר" הקולנועי. השינויים שהתרחשו, ועודם מתרחשים, בטלוויזיה האמריקאית בעשר השנים האחרונות מציבים אתגרים חדשים בפני ה"שואוראנר-אוטר" כדמות מרכזית בקידום ומיתוג תוכן טלוויזיוני. ערוצים ופלטפורמות חדשות, דרישה לכמות הולכת וגדלה של תוכנים, והצורך הגובר באינטראקציה קרובה עם הקהל דרך מדיה חברתית, כולם מובילים למודלים חדשים של יוצר הטלוויזיה כדמות פומבית וכמותג. ההרצאה מציגה מחקר מתוך הספר Authorship as Promotional Discourse in the Screen Industries: Selling Genius , שבו חקרתי את תפקידם של יוצרי טלוויזיה בפרסום וקידום של תוכן. המחקר בחן את נרטיבים המתגבשים דרך קמפיינים פרסומיים, ראיונות לעיתונות, ומדיה חברתית ומכוונים את הקהל להבנה חדשה של דמות ה"שואוראנר", של המתרחש מאחורי הקלעים ושל הפקת טלוויזיה כתהליך יצירתי. בהרצאה אציג מסקנות לגבי שימוש במדיה חברתית, ובייחוד טוויטר, באינטראקציות בין יוצרים לקהל, וכן תיאוריה של דמות חדשה כיוצר-מותג בטלוויזיה – ה"מגה-מפיק"