תחומי הוראה ומחקר
-
פסיכולוגיה חברתית
-
פסיכולוגיה קלינית
-
ד"ר ניסים אבישר הוא פסיכולוג קליני-חברתי, איש חינוך וחוקר איכותני. חוקר את יחסי הגומלין בין תהליכי התפתחות (טיפוליים וחינוכיים) ובין הפוליטיקה במובנה הרחב, כיחסי כוח בין פרטים וקבוצות.
ד"ר אבישר עוסק בהכשרת אנשי חינוך וטיפול כולל בתחומי הרגישות החברתית-תרבותית (בטיפול ובחינוך), למידה חברתית-רגשית (SEL), מצבי טראומה ומשבר, אמפתיה ותקשורת בין-אישית ועוד.
מחבר הספרים:
"ללמוד מהמזרח: מזרחיות, חינוך ותיקון עולם" (אבישר, 2019)
"טיפול פוליטי: פסיכותרפיה – בין האישי לפוליטי" (אבישר, 2014)
(Psychotherapy, Society and Politics: From Theory to Practice" (Avissar, 2016"
מרצה בביה"ס לפסיכולוגיה במרכז הבינתחומי ובמכללת בסמינר הקיבוצים. -
אבישר נ. (2019). ללמוד מהמזרח: מזרחיות, חינוך ותיקון עולם. הוצאת הספרים של מכון מופ"ת.
אבישר נ. (2014). טיפול פוליטי: פסיכותרפיה בין האישי לפוליטי. תל אביב: רסלינג.
Avissar N. (2016). Psychotherapy, Society and Politics: From Theory to Practice. New York, NY: Palgrave-Macmillan.
Avissar N. (2016). Outside and/or Inside: Working Sensitively with Political Materials in Psychotherapy. Psychotherapy and Politics International, 14: 162–172. doi: 10.1002/ppi.1386.
Avissar N. (2016). Israeli Psychotherapy, Politics and Activism: Is There a Way Out of the Trap? Journal of Contemporary Psychotherapy.doi:10.1007/s10879-016-9346-3
אבישר נ. (2014). אימות – הפרק הנשכח בתולדות הפסיכותרפיה הישראלית. שיחות, 28 (2), 182-191.
חסקין מ' ואבישר נ' (2019). זיו נוצץ מדמע: מזרחיות: סוגיית המזרחיות בהקשרים חינוכיים ותרבותיים. תל אביב: רסלינג.
אבישר נ. וברנר ר. (2017). "כמו לחיות אלפי שנים": סטודנטיות יוצאות אתיופיה הופכות למורות. זמן חינוך, 3, 35-66.
ברנר ר. ואבישר נ. (2017). מורים וגננות יוצאי אתיופיה במערכת החינוך: סיפורו של תת-ייצוג מתמשך. גילוי דעת, 12, 63-92.
אבישר נ. (2019). מזהות מזרחית לחינוך מזרחי: על מזרחיות, חינוך ושינוי חברתי. גילוי דעת, 15,
אבישר נ. (2019). חינוך שוויוני ורב-תרבותי ברוח הזמן: קו"ד מזרח"י בעשייה חינוכית. החינוך וסביבו, מ"א.
אבישר נ. (2018). בין החינוכי והעדתי: זהות אישית-מקצועית של מורות ומורים מזרחים. קשת: כתב עת בין תחומי במדעי הרוח והחברה, 1, 76-95.
אבישר נ. (2017). מזרחיות וחינוך: לחנך לרב-תרבותיות בענווה. במעגלי חינוך – מחקר, עיון ויצירה, 7, 2-25.
בין "מומחה לנפש" לבין "חובה אתית": פסיכולוגים קליניים בדילמה מקצועית-ערכית (עמ' 73)
קהילה בקונפליקט: מטפלים מגיבים למצב
Politics and Israeli psychologists: Is it time to take a stand?
-
-