ד"ר דפנה קופלמן-רובין

בית ספר ברוך איבצ'ר לפסיכולוגיה

  • ד"ר דפנה קופלמן-רובין מייסדת וראש SEL.IL – קידום למידה רגשית-חברתית בישראל (לשעבר היחידה ללקויות למידה וקשב), חברת סגל בבית הספר ברוך איבצ’ר לפסיכולוגיה.
    ד"ר קופלמן-רובין יוזמת תוכנית אני יכול.ה להצליח – א.י.ל – תוכנית למידה רגשית-חברתית מערכתית ומבוססת מחקר הפועלת מעל לעשור בגני ילדים ובתי ספר ברחבי הארץ, במגוון קבוצות בחברה הישראלית.
    התוכנית פותחה ומוטמעת בשיתוף עם משרד החינוך, הקרן למפעלים מיוחדים בביטוח הלאומי, רשויות מקומיות ובתמיכת קרן עזריאלי.
    ד"ר קופלמן-רובין חברה בוועדה לטיפוח מיומנויות רגשיות-חברתיות במערכת החינוך מטעם היוזמה – מרכז לידע ומחקר בחינוך, האקדמיה הלאומית הישראלית למדעים. פסיכולוגית חינוכית מומחית. מייסדת ומנהלת לשעבר של המרפאה ללקויות למידה וקשב, מרכז שניידר לרפואת ילדים בישראל.
    ד"ר קופלמן-רובין היתה חברה בוועדת מרגלית השניה לעיצוב עקרונות המדיניות לטיפול בתלמידים עם לקויות למידה, מטעם משרד החינוך. מובילת הפיתוח של הפסיכותרפיה הבינאישית למתבגרים עם לקויות למידה וקשב (IPT-ALD) ביחד עם פרופ’ ענת ברונשטיין קלומק ופרופ’ לורה מפסון.
    בשנים האחרונות מתעניינת בקידום הטמעה מערכתית של SEL באמצעות פיתוחים מחקרים-יישומיים חדשניים כגון פיתוח סטנדרטים/אינדיקטורים, כלי מדידה והערכה וביסוס מחקרי לתוכניות ולדרכי הוראה תומכות SEL.