תחומי הוראה ומחקר
-
ניהול קמפיינים והסברה
-
ניו-מדיה
-
ניהול שיווקי
-
בעלת דוקטוראט בשיווק מאונ. ת"א . עוסקת במחקר אקדמי ומרצה בתחומי ניהול השיווק, התנהגות צרכנים שיווק חברתי ופרסום. מלמדת בתוכנית ה- MBA באוניברסיטת תל-אביב, במרכז הבין תחומי, הרצלייה, ובמכללה למנהל.
במחקריה עוסקת ד"ר בן-עמי ביישומי פסיכולוגיה חיובית בשיווק והנעת צרכנים לעבר יעדים אתגריים באמצעות יצירת נבואה המגשימה את עצמה.
בעלת ניסיון מעשי בפרסום וייעוץ תקשורתי.
-
Ben-Ami, Michal (2007), “How to Measure Brand Equity”, Marketing Now (2), the School
of Business Administration–Marketing and Advertising Department, the Academic Program of
the College of Management, Rishon LeZion.Ben-Ami, Michal (2008), “Close Encounters of the Third Sector”, Marketing Now (3), the School
of Business Administration–Marketing and Advertising Department, the Academic Program
of the College of Management, Rishon LeZion.Ben-Ami, Michal (2008), “The Motivator Message: Motivating Consumers by the
Repositioning of the Self”, Marketing Now (4), the School of Business Administration–
Marketing and Advertising Department, the Academic Program of the College of Management,
Rishon LeZion.Ben-Ami, Michal, Jacob Hornik and Oren Kaplan (Under review), “Leaping over the Hurdle: Boosting
Consumers’ Self-Efficacy by Repositioning the Self”, European Journal of Marketing, Submitted.