המרכז לתקשורת מודעת

המרכז לתקשורת מודעת על שם שרי אריסון הוקם במטרה לעודד ולקדם עולם של תקשורת מודעת, אחראית, ערכית, אתית ומוסרית באמצעות העלאת המודעות האישית והמחויבות הערכית בקרב האנשים בעולם התקשורת.

  • ערכים

    העצמה, אחריות ואותנטיות


    המרכז פעל מתוך שלושה ערכי ליבה מרכזיים – העצמה, אחריות ואותנטיות, במסגרת בית ספר סמי עופר לתקשורת וביחד עם סטודנטים ללימודי תקשורת, מדעי המחשב ופסיכולוגיה.

  • העצמה


    הפעלת ההשפעה למימוש הפוטנציאל שסביבנו, להגשמה עצמית. פעולה מתוך החיובי, צמיחה, חיזוק בכל הרבדים – פיסי, נפשי ורגשי. כאשר אנחנו מעצימים, אנחנו מזהים את הייחודיות ואת החוזקות, ומנסים לתרום ולשפר את היכולת להתמודד עם אתגרים על מנת להגיע למחוזות חדשים. אנו במרכז , שואפים להוביל וליזום שימוש בכלי תקשורת מסורתיים וחדשניים, מקוונים ואחרים על מנת להעצים את המסר החיובי והערכי בחברה הישראלית ובכלל, בשיתוף פעולה עם אנשי התקשורת על כל רבדיה.

     

  • אחריות


    מעורבות, מודעות להשפעה, מחויבות פנימית למימוש הבחירות שלי והשלכותיהן. האחריות באה לידי ביטוי ברבדים כמו מחשבות, מילים ומעשים. לקיחת אחריות אישית תוביל בהכרח לאחריות קולקטיבית, אנושית וסביבתית. המרכז שם לעצמו למטרה לקדם את ערך האחריות האישית בתעשיית התקשורת על ידי השאיפה לייצר מודלים שיהוו דוגמא אישית להתנהלות תקשורתית מוסרית, מושכלת ואחראית.

  • אותנטיות


    ללמוד ולהכיר את עצמי, להיות "מי שאני", לשאוף ל"אחדות" אישית. מתוך שלמות זו לבטא את קולי הייחודי בבהירות ופשטות. האמונה בדרכי האישית, בבחירות ובדוגמא האישית יובילו לאיזון פנימי וחיצוני. עם זאת, האותנטיות תהלום תמיד את כבוד הזולת ואת האחריות בתפקיד, במקום ובזמן. עצם היותנו "אנשי תקשורת" מחייב אותנו להקשיב ולהשמיע את קולנו האישי, הייחודי והאמיתי. רק על ידי האחדות בין הפנימי שלנו לבין החיצוני שבחרנו לומר, נוכל להשפיע, לייצר תהודה ולעורר מודעות למסרים שאנו מאמינים בהם.​

פעילות


במסגרת הפעילות במרכז נוצר שיתוף פעולה בין אנשי תקשורת מהשורה הראשונה ומהתעשייה בכלל והפעילות השנתית באה לידי ביטוי ביצירת פרויקטים המשלבים תוכן וטכנולוגיה חדשנית להעברת מסר חיובי ומודע לאורם של ערכי הליבה.


מטרת הפרוייקטים להוביל עשייה תקשורתית מסוג אחר – חיובית, ערכית ומוסרית על מנת להשפיע על המציאות הסובבת אותנו. לאנשי תקשורת יש את הכוח לדבר ולהישמע, לייצר תהודה ולהשפיע על כל תחומי החיים. המרכז פעל כדי למנף יכולות אלו למחוזות מושכלים אחראיים וחיוביים בכדי לייצר עבורנו ועבור ילדנו עולם טוב יותר.

* המרכז אינו פעיל עוד. כאן תוכלו לצפות בארכיון הפרויקטים שנעשו במסגרתו

פרויקטים

  • פסטיבל "קטע טוב"


    פסטיבל של סרטוני גולשים בנושא “עשייה טובה” – התנדבות, תרומה לקהילה ופתרונות מקוריים לעזרה הדדית.

  • אקו קליפ


    פסטיבל של סרטוני גולשים בנושא איכות הסביבה.

  • Gigglers.TV


    ערוץ טלויזיה אינטרנטי אשר שואף להפיץ צחוק, שכן צחוק הוא שפה בינלאומית חוצת גבולות בעלת סגולות ריפוי מוכחות.

  • Moozot


    פלטפורמה אינטרנטית חברתית שמטרתה לעורר השראה אצל משתמשים ולתת במה ליצירה.

  • Fish like me


    משחק פייסבוק רב תרבותי שמאפשר לשחקנים למצוא את הנפש התאומה שלהם.

  • Mooderator


    אפליקציה שייעודה לעורר מודעות לרגעי אושר בחיי היומיום.

  • קמפיין אחדות


    קמפיין פרסומי לערך "אחדות" שמטרתו להגדיר ולעודד את ערך האחדות האנושית ( "כולנו אחד" ) ובחברה הישראלית.

  • גבולית


    “גבולית” הינה הצצה נדירה לחיים קצת אחרים.

  • שולחן עורך


    סדרה העוקבת אחרי ארוחות משפחתיות סביב שולחן השבת ומרכיבה פסיפס המשקף את פני החברה הישראלית.

  • שרשרת חברתית


    שעשועון טלוויזיה שהמתמודדים בו זרים זה לזה, נשלפים בהפתעה גמורה ונאזקים האחד לשני בדרך להשגת מליון שקלים.

  • מי הבוס


    שעשועון ריאלטי בו המתמודד צריך לגרום לבני הבית לבצע משימות במשך שבוע ימים ללא ידיעתם.

  • מונופוליטאון


    משחק טלוויזיה המאתגר 3 זוגות במטרה לגלות את האירועים, הסודות והאגדות האורבניות של ערי ישראל.

  • המעלית


    שעשועון ריאליטי שהופך את העלייה השגרתית במעלית, למשחק.

  • חדשות 360


    מהדורת חדשות שמתמקדת בנושא אחד ובוחנת אותו על כל היבטיו.