היחידה המחקרית

היחידה המחקרית שואפת להבנת השפעת הסביבה הטיפולית המוקדמת על עיצוב ההתפתחות הרגשית והמוחית של התינוק. צוות היחידה עוסק בפיתוח כלים לאיתור מוקדם של נשים שנמצאות בסיכון להתפתחות פסיכופתולוגיה לאחר לידה וזיהוי של גורמים ממתני-סיכון, עליהם ניתן להצביע כיעדים בהתערבויות קליניות.

פוסטדוקטורט

ד"ר יעל פז היא פוסט-דוקטורנטית ביחידת המחקר. יעל ביצעה את הדוקטורט שלה באוניברסיטה העברית בירושלים (אושר 2020). גם התואר הראשון בתוכנית לפסיכו-ביולוגיה (בהצטיינות) והתואר השני בתוכנית לפסיכולוגיה חינוכית וקלינית של הילד (הצטיינות יתרה) נערכו באוניברסיטה העברית. מחקר הדוקטורט שלה התמקד בהשלכות ההתפתחותיות של הבדלים בין אישיים מוקדמים ביכולת האמפתית בקרב תינוקות בסיכון ותינוקות בעלי התפתחות טיפוסית. יעל בחנה מגוון תוצאות התפתחותיות בטווח שבין הנורמטיבי לאבנורמלי (התנהגות חברתית, בעיות התנהגות ואגרסיה, אבחנה בספקטרום האוטיסטי ועוד). במקביל ללימודי הדוקטורט התמחתה יעל כפסיכולוגית התפתחותית ועבדה כפסיכולוגית של גנים רגילים וגני חינוך מיוחד. תחומי העניין של יעל מתמקדים בהתפתחות חברתית-רגשית ופסיכופתולוגיה התפתחותית, ומה אנחנו יכולים ללמוד מההתפתחות הטיפוסית על קשיי התפתחות. כחוקרת ומטפלת יעל שואפת לשלב מדע בסיסי וקליני, לזהות גורמי סיכון מוקדמים (טמפרמנט, עניין חברתי נמוך וכו') כמו גם גורמי מגן (למשל הורות מטיבה).

 

דוקטורט

   

יעל שלזינגר

בוגרת תואר שני בפסיכולוגיה קלינית מאוניברסיטת רייכמן בהצטיינות יתרה. כיום סטודנטית לדוקטורט בהנחייתן המשותפת של ד"ר טלי פרנקל מאוניברסיטת רייכמן ופרופ' נעמה עצבה-פוריה מאוניברסיטת בן-גוריון. במסגרת עבודת הדוקטורט חוקרת תגובות רגשיות והתנהגותיות בקרב ילדים בהתמודדות עם האירועים המלחיצים של מגפת הקורונה, וכיצד מנגנוני חוסן וסיכון מגיל הינקות ובהווה מעצבים התמודדות זו.


נטלי רצוני ששון

בוגרת תואר שני בפסיכולוגיה קלינית מאוניברסיטת רייכמן בהצטיינות יתרה. כיום נמצאת במהלך התמחות קלינית ודוקטורנטית במחלקה לפסיכולוגיה של אוניברסיטת בן גוריון בהנחייתן המשותפת של פרופ' נעמה עצבה-פוריה וד"ר טלי פרנקל. עבודת התזה שלה עסקה בקשר שבין הפרעה אובססיבית קומפולסיבית במערכות יחסים (ROCD) בקרב אימהות בחודשים הראשונים לאחר הלידה לבין איכות האינטראקציה של האם עם תינוקה. כיום, חוקרת טמפרמנט של תינוקות ואת השפעותיו על היבטים רגשיים וחברתיים לאורך שנות החיים הראשונות, כמו גם את ההשפעה של משחקיות הורית ויכולות מנטאליזציה הוריות על קשרים אלו.

שילי אפטקר בן דורי

בעלת תואר שני בפסיכולוגיה קלינית מטעם האוניברסיטה העברית בירושלים. פסיכולוגית קלינית במכון לגיל ינקות ע"ש זיאמה ארקין באוניברסיטת רייכמן בהרצליה ומרצה בבית ספר ברוך איבצ'ר לפסיכולוגיה באוניברסיטת רייכמן. בעלת ניסיון טיפולי רב בילדים ובמבוגרים במסגרת קליניקה פרטית וציבורית.

 

 

 

סטודנטים לתואר שני העורכים את מחקר התזה שלהם במעבדה בהנחייתה של ד"ר טלי פרנקל

בת אל טרחובסקי
תמר אייזמן
בר שרגל
אפרת זאדה
הדר גפן
בר שחף אורן
יפית חנה
מיכל גורן
רנן שגב
ליאור צפריר

 

 

עוזרי מחקר ומתמחים


אנה קומן- עוזרת מחקר ומנהלת נתונים
עמית שלומיוק- עוזר מחקר ומנהל נתונים
קורין ויזנפלד
ליאור צפריר
גל בוטון
יובל ישראלי
רנן שגב
שיר רגב

 

 

בוגרים


ד"ר סופי רוסו, פוסטדוקטורנטית, אוניברסיטת רייכמן
יעל שלזינגר -MA , פסיכולוגיה קלינית, בית ספר ברוך איבצ'ר לפסיכולוגיה, אוניברסיטת רייכמן
תמר פלדמן -MA , פסיכולוגיה קלינית, בית ספר ברוך איבצ'ר לפסיכולוגיה, אוניברסיטת רייכמן
נטלי רצוני ששון -MA , פסיכולוגיה קלינית, בית ספר ברוך איבצ'ר לפסיכולוגיה, אוניברסיטת רייכמן
שיר קלמנזון -MA , פסיכולוגיה קלינית, בית ספר ברוך איבצ'ר לפסיכולוגיה, אוניברסיטת רייכמן
חנה גולדברג -MA , פסיכולוגיה קלינית, בית ספר ברוך איבצ'ר לפסיכולוגיה, אוניברסיטת רייכמן
כרמל אנדבלט -MA , פסיכולוגיה קלינית, בית ספר ברוך איבצ'ר לפסיכולוגיה, אוניברסיטת רייכמן
אביטל שוסטהיים -MA , פסיכולוגיה קלינית, בית ספר ברוך איבצ'ר לפסיכולוגיה, אוניברסיטת רייכמן
מיכל דוידוביץ -MA , פסיכולוגיה קלינית, בית ספר ברוך איבצ'ר לפסיכולוגיה, אוניברסיטת רייכמן
מור שינבך -MA , פסיכולוגיה קלינית, בית ספר ברוך איבצ'ר לפסיכולוגיה, אוניברסיטת רייכמן
הדר שושן -MA , פסיכולוגיה קלינית, בית ספר ברוך איבצ'ר לפסיכולוגיה, אוניברסיטת רייכמן
אהרון קורי -MA , פסיכולוגיה קלינית, בית ספר ברוך איבצ'ר לפסיכולוגיה, אוניברסיטת רייכמן
יונתן כהן -MA , פסיכולוגיה קלינית, בית ספר ברוך איבצ'ר לפסיכולוגיה, אוניברסיטת רייכמן
אנה קומן -MA , פסיכולוגיה קלינית, בית ספר ברוך איבצ'ר לפסיכולוגיה, אוניברסיטת רייכמן
זאהר אכריה -MA , פסיכולוגיה קלינית, בית ספר ברוך איבצ'ר לפסיכולוגיה, אוניברסיטת רייכמן
גילה הורוביץ -MA , פסיכולוגיה קלינית, בית ספר ברוך איבצ'ר לפסיכולוגיה, אוניברסיטת רייכמן