תפריט נגישות


פרופ' אמנון להבי
מאפייני התוכנית
- התוכנית מיועדת לקבוצה נבחרת של בעלי ניסיון מקצועי בתחום הנדל"ן, ובכלל זה מנהלים, יזמים, רואי חשבון, עורכי-דין, אנליסטים, מנהלי תיקים בגופים מוסדיים, מקבלי החלטות בסקטור הציבורי, אדריכלים, מתכננים ועוד.
- למועמדים מצטיינים יוצעו מלגות לימודים מטעם מכון G City לחקר נדל”ן באוניברסיטת רייכמן.
- מתכונת הלימודים: Part-Time, מותאמת לבעלי קריירה.
- הלימודים מתקיימים בימי חמישי 22:00-16:00 , שישי 14:00-08:00
- בחינות מתקיימות בתקופה שבין מיני הסמסטרים (בהפסקות בינהם) בימי שישי בבוקר או בכל אחד מימות השבוע בשעות אחה"צ.
כדאי לדעת
- במסגרת התוכנית, הסטודנטים יקחו חלק במגוון פעילויות ייחודיות בשיתוף פעולה עם מכון G City לחקר נדל”ן באוניברסיטת רייכמן.
- פרקטיקום: קורסים בהנחיה אישית ביזמות נדל"ן, בניתוח דו"חות והערכת שווי חברות ובפיתוח עסקי.
- סיורים לימודיים, מפגשים עם בכירים בתעשייה והשתתפות בשולחנות עגולים לעיצוב מדיניות.
- התוכנית הינה מובנית וכל הקורסים בה הם קורסי חובה.
מה תלמדו?
התוכנית הייחודית לתוכניות ה – MBA באוניברסיטת רייכמן, מעניקה לכם כלים לפיתוח אישי כמנהלים וכבני אדם, היכרות ופיתוח של נקודות החוזקה והחולשה שלכם ושיפור מיומנויות כמו היכולת לעבוד בצוות ולרתום אנשים למשימות. התוכנית בעלת מבנה מודולרי לאורך השנה וכוללת הרצאות וסדנאות בקבוצות קטנות המאפשרות מפגשי נטוורקינג עם סטודנטים מתוכניות אחרות ושיתוף עם עמיתים ואנשי מקצוע בדילמות מקצועיות הניצבות לפניכם.
התפלגות הדגימה: חוק המספרים הגדולים, משפט הגבול המרכזי עבור ממוצע מדגם ופרופורציית מדגם ובפרט הקירוב הנורמלי להתפלגות הבינומית. אמידה: רווחי סמך עבור פרופורציה והפרש פרופורציות, עבור תוחלת והפרש תוחלות כאשר המדגמים גדולים וקטנים וכאשר סטיית התקן ידועה (התפלגות נורמלית) ולא ידועה (התפלגות t), מדגמים מזווגים. בדיקת השערות: הרציונל הכללי, מבחנים חד-צדדיים ודו-צדדיים, טעויות מסוג ראשון ושני, רמת מובהקות ועוצמת מבחן, בדיקת השערות במודלים הנורמלים, בדיקת השערות ברגרסיה לינארית פשוטה, ניתוח שונות חד-כיווני.
השאלה המרכזית בה עוסק הקורס היא כיצד ניתן להרוויח יותר מחברות אחרות לאורך זמן (או לחליפין כיצד ניתן לבנות יתרון תחרותי בר-קיימא). הקורס מתמקד בניהול אסטרטגיות של עסקים בסביבות משתנות, תחרותיות ואי ודאיות, מנקודת ראותה של הצמרת הניהולית של החברה. הוא עוסק באסטרטגיה של היחידה העסקית, ובכלל זה באפיון סביבות רלבנטיות, ניתוח מגמות, ניתוח ענפי ובירור המשמעויות האסטרטגיות שלהם. הוא מציג את שרשרת הערך של העסק, עוסק ביכולות ובמשאבים של הפירמה, בפיתוחם, בדינמיקה שלהם ובתרומתם ליצירת יתרון אסטרטגי. בנוסף נוגע הקורס גם באסטרטגיות היסוד של יחידות עסקיות ובאסטרטגיות הצמיחה שלהן.
מטרת הקורס להקנות הכרות עם עקרונות ומושגי יסוד בסביבה המשפטית-עסקית תוך דגש על הכרות עם דיני החוזים ודיני החברות לרבות דיני ניירות ערך. בתחום דיני החוזים, נדון בשאלת הגדרתו, מהותו ותכליתו של החוזה. נדון בסוגיות חוזיות שונות בהתאם למבנה הכרונולוגי של ההליך החוזי. לאחר מכן נפנה לסוגיות הנוגעות לתוכנו של החוזה וביניהן דיני הפירוש וההשלמה, דיני תום הלב בביצוע החוזה, חוזה על-תנאי, חוזה פסול, חוזים אחידים, סדר קיום החיובים וחוזה לטובת צד שלישי. לסיום, נדון בתוצאות המשפטיות של הפרת החוזה. בתחום דיני התאגידים, נעסוק בהכרות עם החברה בע"מ כתאגיד עסקי (תוך השוואת החברה לסוגי תאגידים אחרים) ובכלל זה עם חברות שניירות הערך שלהן נסחרים בבורסה לניירות ערך. בין היתר יעסוק חלק זה בהכרות ראשונית עם הקונפליקטים המרכזיים ומושגי יסוד בדיני תאגידים ובהמשך, נדון במוסדות החברה, זכויות הצבעה וכללי הכרעה, בעיית הנציג ודרכים לפתרונה, חובות נושאי משרה ובעלי מניות, האיסור על קיפוח המיעוט, הגנה על הנושים ותביעה נגזרת וייצוגית.
הקורס יתמקד בבעיות של מוצרים חדשים וניהול תהליכי פיתוח עם דגש על פיתוח היכולת להגות רעיונות יצירתיים. בניגוד לאמונה הרווחת כי יצירתיות היא עולם תוכן שקשה לחקור או לפתח, ההשקפה (הנתמכת במחקרים עדכניים) ותפיסת החינוך של הקורס גורסת כי חשיבה יצירתית איננה שונה בתהליכיה הקוגניטיביים מחשיבה מקצועית במיטבה. השוני העיקרי טמון באופן הגדרת בעיה שונה, הממקד את החיפוש בתחומים העשירים יותר באפשרויות לפתרון יצירתי. ניתן "להתאמן" בחשיבה יצירתית כדי להגיע ליום בו נדרש איתור של אותו רעיון מקורי, וכדי "ללכוד" הזדמנות שנקרית לפעמים בדרכו של מנהל.
שיווק דיגיטלי הינו ציר משמעותי בצמיחה של חברות קטנות ותאגידים כאחד, והשפעותיו ניכרות ברוב הפונקציות בארגון הקורס כולל סקירה של ערוצי השיווק הדיגיטלי השונים על שלל הטכנולוגיות והמתודולוגיות הנפוצות, התייחסות למחקרים בתחום, וכן ניסיון פרקטי במספר כלים הנמצאים בשימוש רחב בתעשייה, תוך מתן דוגמאות מן השוק הישראלי והבינלאומי, וניתוח דו"חות אמיתיים ממגוון חברות.
בעולם העסקי של ימינו, מנהלים מוקפים תמידית בדאטה. במקרים רבים, ההצפה הזו של מידע מכריעה. כדי לקבל ערך עסקי גדול יותר ממקורות המידע של החברה, מנהלים צריכים להבין את היכולות של ה Data Science ולדעת איך הם יכולים לשלב אותם באסטרטגיה העסקית שלהם. מטרת הקורס היא לטפל בפער שמנהלים רבים חווים בהתמודדות עם המידע, וההבנה שהשימוש בטכנולוגיית הדאטה יכולות להעשיר מוצרים ושירותים ולהביא לפתירת בעיות עסקיות.
מטרת הקורס היא להקנות לסטודנטים הכרה והבנה של החשבונאות והדוחות החשבונאיים מזוית ראיה של קורא הדוחות. בקורס הראשון נעסוק בעיקר בהצגת הדוחות הפיננסיים (מאזן, רווח והפסד, שינויים בהון עצמי, ותזרים המזומנים) ובהכרות עם השפה החשבונאית. בנוסף, נדון בניתוח והבנה של מדיניות הכרה בהכנסות, והטיפול בעלויות מלאי. בחלק השני של הקורס נדון בחשבונאות לרכוש קבוע, השקעות, התחייבויות, הון עצמי ועוד. באופן כללי, במהלך הקורס תרכשו כלים בסיסיים אשר יאפשרו לכם להבין ולנתח את המידע בדוחות הכספיים. זהו קורס כפול הנפרס על 2 מיני סמסטרים.
מטרת הקורס היא להקנות למשתתפים ידע הבנתי ואנליטי במגוון רחב של נושאים פיננסיים. הידע שיירכש מהווה כלי לפתרון בעיות פיננסיות מגוונות, החל מבעיות יום-יום כגון תכנון הלוואה ומשכנתא, כדאיות רכישה בתשלומים וכו', ועד בעיות עסקיות בסיסיות כגון השוואת פרויקטים להשקעה, תמחור ניירות ערך (אגרות חוב), בניית תחזית תזרים מזומנים ועוד. נסקור מונחים שונים כגון "ריבית" (על סוגיה), "תזרימי מזומנים", "אינפלציה", "שיעור תשואה פנימי", "ערך נוכחי נקי", ועוד.
הקורס סוקר את תחום השיווק מנקודת מבט ניהולית. במהלך הקורס תוצג "השפה השיווקית" באמצעות סקירה של מושגי היסוד והתפיסות הבסיסיות בתחום השיווק. מושגים ותפיסות אלו מהווים בסיס אפשרי להרחבות וניתוחים בקורסים מתקדמים יותר בתחום. המעבר על המושגים יעשה תוך שימת דגש על מסגרת קבלת החלטות ניהולית, ובפרט קבלת החלטות הקשורות ליצירת "תוכנית שיווק."
חדשנות במודלים עסקיים (BMI) נמצאת במרכזה של יצירת ערך לחברה וארגונים רבים – חברות ותיקות, ארגונים חברתיים, סטראט-אפים ואפילו ארגונים ללא מטרות רווח, חייבים חלק גדול מהצמיחה וההצלחה שלהם לעקרונות והקווים המנחים של מודלים עסקיים.
קורס זה נלמד בגישה יישומית להבנה, עיצוב והטמעה של מודלים עסקיים. הוא כולל ניתוח מודלים עסקיים של תאגידים ופיתוח BMI לחברות חדשניות. בסיום הקורס הסטודנטים יוכלו לנתח ולהסביר את הקשר בין מודלים עסקיים ויצירת ערך לחברה, לתאר, להשוות ולבקר מודלים עסקיים שונים, ולפתח BMI לחברות מגוונות.
הקורס יציג את התהליכים המאפיינים יזמות נדל"ן בשווקים המודרניים, תוך בחינת הזדמנויות עסקיות בתחומים של השקעת אקוויטי, השקעה בחוב וחברות לניהול נכסי נדל"ן. הנושאים שיילמדו בקורס כוללים הערכה של הזדמנויות יזמיות, קבלת החלטות השקעה, והבנת הסיכונים המצויים בשוק הנדל"ן המסחרי. הקורס דורש הבנה טובה של יסודות מינהל עסקים, ובהם יזמות, מימון, אסטרטגיה, וטכניקות ניהול. הקורס יתמקד באיתור הזדמנויות בעולם המעשה, בהבנת היסודות של ניהול סיכונים, ובדרכים השונות לגיוס הון פרטי וציבורי בענף הנדל"ן.
דיני התכנון והבניה מסדירים את המערכת הנורמטיבית סביב הרגולציה הענפה והסבוכה בנושא שימושי הקרקע בכל מדינה ובישראל בפרט, וההיכרות עם דינים אלה חיונית לייזום, לפיתוח ולניהול פרויקטים בתחום הנדל"ן תוך הכרת המאפיינים המיוחדים של ההסדרה השלטונית ביחס לשימושי הקרקע השונים – מגורים, מסחר ותעשייה וכיו"ב, ושל השלבים השונים מתחילת ההליך הרגולטורי ועד לקבלת היתרי הבניה ואיכלוס המבנים. היכרות עם דינים אלה חיונית לכל אחד מבעלי המקצוע שעיסוקם בתחום הנדל"ן. קורס היסוד בדיני תכנון ובניה יתרכז בהקשר של ייזום ופיתוח נדל"ן בישראל אך ישלב בתוכו תובנות תיאורטיות ומושגיות שעשויות לשרת יזמים ומנהלים הפועלים גם במדינות אחרות.
מטרת הקורס היא להקנות לסטודנטים ראייה עיונית ויישומית כוללת של העשייה הנדל"נית- העסקית העכשווית במקרקעין. הקורס יתמקד במגמות ובהתפתחויות של העשייה הנדל"נית בישראל. נתמקד בנושאים של עסקת הקומבינציה, פינוי בינוי ותמ"א 38, ונעסוק גם בדור הבא של קבוצות הרכישה וקבוצות הרוכשים, מימון, אחריות מלווה במקרקעין ובתפקיד עורך הדין בכל אלה.
קורס זה מלווה את כתיבת עבודת הגמר בפיתוח עסקי בתחום הנדל"ן, אשר מצויה בלב הפעילות היישומית בתכנית. במסגרת העבודה יידרש הסטודנט להציג תכנית עסקית הכוללת אלמנטים של יזמות וניהול לרבות אסטרטגיה, תכנון, שיווק, מימון, הערכת שווי ורגולציה לעסקה הקשורה לנדל"ן והמגלמת ברכיביה את כל ההיבטים הכרוכים בפרויקט מעין זה בעולם המעשה, על סמך הידע האקדמי שנרכש לאורך הלימודים בתכנית. התוכנית העסקית תכוון לאחת משלוש האפשרויות הבאות: ייזום פרויקט נדל"ן בישראל, כניסה לשוק נדל"ן בינלאומי חדש או רכישה של חברת נדל"ן בעלת פורטפוליו קיים. בסיום הקורס יגיש כל סטודנט את עבודת הגמר ויציג אותה בפני חבר שופטים, כאשר הציון בעבודת הגמר יבטא הן את היכולת לניתוח אקדמי אינטגרטיבי הנדרש ברמה של תכנית מוסמך והן את ההיגיון העסקי, ההיתכנות המעשית והשליטה בפרטים המקצועיים הרלוונטיים לפרויקט.
קורס זה יבחן את ההיבטים הגלובליים של שוק הנדל"ן, בדגש על ההשוואה בין השקעה בנדל"ן בכלכלות מפותחות לעומת השקעה בכלכלות מתפתחות. הנושאים שיילמדו בקורס ידגישו את החשיבות של אסטרטגיה עסקית ויישומה בהשקעה בשווקי נדל"ן בינלאומיים, ובכלל זה נושאים כגון: הזדמנויות וסיכונים בהשקעה בינלאומית בנדל"ן, מרכיבי המאקרו המשפיעים על הביצועים הכלכליים של שווקי הנדל"ן במדינה מסוימת, הבנת המאפיינים הלאומיים המשפיעים על השקעה בנדל"ן (כגון זכויות קניין, מיסים, שקיפות, תהליכי תכנון), ההיבטים הכמותיים של זיהוי וקידום פרויקטים מצליחים, גידול השווקים לניירות ערך הקשורים בנדל"ן ואסטרטגיות לניהול תיקי השקעות (portfolio) בנדל"ן. מקרי המבחן שיוצגו בקורס יכללו פרויקטים של נדל"ן למגורים, משרדים, קמעונאות ומלונאות, תוך הצגת האסטרטגיות השונות בתחומים אלה.
הקורס עוסק בהשקעות בנדל"ן מניב, אחד מהסקטורים הגדולים והחשובים בעולם הנדל"ן. מטרת הקורס להקנות לסטודנטים כלים פרקטים לבחינת השקעות בנכסים מסקטורים שונים ובמדינות שונות. במסגרת הקורס נלמד את מאפייניו של הנדל"ן המניב ומדוע חשוב לכלול אותו בכל תיק השקעות מוסדי. כמו כן, נלמד שיטות להערכת נדל"ן מניב ונתרגל בניית מודלים ותוכניות עסקיות לנכסים מסקטורים שונים כמו בנייני משרדים, בנייני מגורים להשכרה, מרכזים לוגיסטיים ומגוון נכסים מסחרים (קניונים, פאואר סנטרים). תוצגנה השקעות הלקוחות משווקי הנדל"ן הגלובליים לצורך ניתוח מאפייני השקעה, בחירת אסטרטגית השקעה, תשואה מול סיכון ועוד. בנוסף, נלמד על מימון נדל"ן מניב והחשיבות של התאמת הלוואה נכונה לכל נכס.
- תוכנית הלימודים כפופה לשינויים.
- ההתמחות אינה מצויינת על גבי תעודת התואר, אלא בספח נלווה.