למה HCI?

4 מעבדות מחקר חדשניות, סדנאות מעשיות, פרוייקטי גמר והתנסות מעשית בחברות סטארט-אפ ובמעבדות חדשניות בתעשייה.

המסלול מאחד בתוכו 4 מעבדות מחקר המאפשרות לסטודנטים לערוך מחקר ברמת התזה או מחקר ברמת הפרויקט באחת מהמעבדות

מעבדות המחקר

  • המעבדה לחדשנות במדיה

    miLAB

    מחקר על חפצי רובוטיקה, מכשירי AI, ממשקים מוחשיים והתנסויות חינוכיות.

  • המעבדה לחקר מציאות מתקדמת

    ARL

    מחקר על מפגש בין מכונה אנושית, תוך התמקדות במציאות מדומה ומוגברת וממשקים נוירופיזיולוגיים.

  • מעבדת מציאות מדומה לחקר סכסוכים

    VR-CORE

    חקר בנושאים חברתיים ופתרון סכסוכים באמצעות מציאות מדומה.

  • מכון ברוך איבצ'ר למוח, קוגניציה וטכנולוגיה

    The Baruch Ivcher Institute

    מחקר בנושא נוירו-בריאות והתנסות בהחלפת חושים עם אדם אחר.

סטודנטים במילאב

 

 

למידה מעשית

 

הסדנאות המעשיות בתוכנית, מתרחשות בחלל המעבדה לחדשנות שכולל אזורי למידה, מחקר, סטודיו צילום, חדר מחקרים, וסדנאות ייצור פיזי-דיגיטלי. הציוד בסדנאות הייצור כולל מספר מדפסות תלת-מימד, שתי מכונות לחיתוך לייזר, חיתוך מדבקות ויניל, מכונת כרסום, וכלי עבודה לעץ ומתכת. הציוד בסדנאות האלקטרוניקה כולל בקרים, סנסורים, מנועים, סנסורים פיזיולוגיים, מערכות מציאות מדומה ומציאות רבודה, ומערכת רובוטיקה לבניית רובוטים חברתיים.

 

ציוד במילאב

 

 

פרוייקטים

 

במסגרת הסדנאות המעשיות סטודנטים יוצרים מגוון פרויקטים כדי ללמוד כיצד לעבוד עם חומרים פיזיים מגוונים, מפרוייקטי כיתה קטנים לביטוי אישי ועד לפרויקט גמר. סטודנטים גם חוקרים בעזרת הפרויקטים שילוב חומרים ייחודיים, לדוגמא חומרים ביולוגיים בשילוב חומרים סטנדרטיים, או שילוב חומרים שונים ליצירת חומר גמיש יותר, חזק יותר, או בעל נראות מודגשת.

 

פרוייקטים לדוגמא:

  • עיצוב ביקורתי של כדור שלג שמכיל מבנים עירוניים להגברת מודעות לזיהום עירוני (הדפסות תלת-מימד משולבות עם עץ בחיתוך לייזר).
  • מודל של תיק גמיש כמיכל מים שמכיל פחם לטיהור מים (ניילון בשילוב הדפסות תלת-מימד).
  • ערכה לימודית לילדים להעלאת מודעות לצחצוח שיניים (חומר הדפסת תלת-מימד רגיש לחום).

 

סטודנטים לומדים

 

​שותפים בתעשייה


  • במסגרת התוכנית תתאפשר התנסות מעשית בחברות סטארט-אפים ובמעבדות חדשניות בתעשייה.
  • הסטודנטים יוכלו לעבוד עם גורמים בתעשייה (בארץ או בחו"ל) על פרויקטים או פרקטיקום מקצועי, בתחומי חווית משתמש עכשווית או חדשנית.
  • סגל התוכנית מעורב בפרויקטי עיצוב ואומנות מבוססי טכנולוגיה, ומאפשר לסטודנטים רלוונטיים לקחת חלק בפרוייקטים.

פרויקטים נבחרים


סנאפצ'אט העולמית: חווית סיפורי סיפורים באמצעות AR.

 

אמזון מרכז הפיתוח בישראל, צוות Alexa: מחקר משתמשים לאינטראקציה קולית הקשורה באלכסה.

 

אלביט: מחקר משתמשים וטיפוס-טיפוס חדשני לסימולטורי טיסה.

 

מיקרוסופט ישראל, מרכז הפיתוח: טכניקות אינטראקציה מתקדמות עם מעבדות הטכנולוגיה המתקדמות (ATL) ישראל.

 

הביאנלה העיצובית הישראלית במוזיאון ארץ ישראל: וילונות רובוטיים המגיבים לאינטראקציה אנושית ולשינויים סביבתיים.