סגל קליניקת בית הספר

 

 

 

ד"ר יעל אפטר-לוי

ד"ר יעל אפטר - לוי
ד"ר יעל אפטר-לוי הינה פסיכולוגית קלינית מומחית. יעל סיימה לימודי דוקטורט באוניברסיטת בר-אילן תחת הנחייתה של פרופ' רות פלדמן בנושא תפקידם של נוירו-הורמונים כגון אוקסיטוצין בהתפתחותם של קשיים ביחסי הורה-ילד וקשיים רגשיים אצל הילד בילדים לאימהות שעברו דיכאון לאחר לידה.
יעל מטפלת כיום בילדים בגיל הינקות ובגיל הרך (דיאדי וטריאדי), כמו גם במתבגרים ומבוגרים. יעל נמצאת בהסמכה להדרכה בקליניקה לקהילה של ביה"ס לפסיכולוגיה ע"ש ברוך איבצ'ר, ובקליניקה לגיל הרך בניהולה של פרופ' רות פלדמן. כמו כן, יעל משתתפת כיום בתוכנית פוסט-דוקטורט בנושא התערבות טיפולית על הקשר הורה-ילד והתפתחות רגשית ואנדוקרינולוגית אצל ילדים בגיל הרך במרכז לחקר המוח התפתחות האדם של פרופ' רות פלדמן.
פרופ' אטי ברנט פרופ' אטי ברנט
הינה חברת סגל בבית ספר ברוך איבצ'ר לפסיכולוגיה. קבלה את הדוקטורט שלה בפסיכולוגיה מאוניברסיטת בר-אילן.
בשנים 2008-2010 הייתה סגנית ראשת המחלקה לפסיכולוגיה ולפני כן הייתה ראשת המגמה הקלינית של המבוגר (במשך 3 שנים).
הינה פסיכולוגית קלינית בכירה ומדריכה מוסמכת בפסיכותרפיה ופסיכו-דיאגנוסטיקה, ייסדה את ארגון הרורשך בישראל (ארגון זה חבר בארגון הבינלאומי של הרורשך ושיטות השלכתיות), כן הייתה חברה במועצת המנהלים של הארגון הבינלאומי, ובוועדות המדעיות של הכנסים. אחראית על פורום אבחון זה (משנת 2000) .הטמיעה בארץ את שיטת ה-ר-פאס מעבירה סדנאות בנושאי אבחון וטיפול בארצות שונות בעולם (כגון צכיה, הולנד, הונג קונג).
תחומי המחקר העיקריים שלה: הערכת תהיליכם פסיכוטרפויטיים והערכת יעילות הטיפול, תרומת דפוסי ההתקשרות של הפרט להתמודדויות עם מצבי ומשברי חיים, טראומה והעברת טראומה השואה הבינדורית, והערכת האישיות באמצעות מבחנים פסיכולוגיים.
למידע נוסף >>
ד"ר רמי טולמץ' ד"ר רמי טולמץ'
ד"ר רמי טולמץ' סיים את לימודי הדוקטורט באוניברסיטה העברית, וכיהן עד לאחרונה כחבר סגל המחלקה לפסיכולוגיה באוניברסיטת בר-אילן. בשנת 2008-9 היה ראש המגמה הקלינית. כיום משמש כמרצה בכיר בבית הספר לפסיכולוגיה באוניברסיטת רייכמן.
בין תחומי הוראתו: פסיכולוגיה אבנורמלית, טראומה והשלכותיה וכישורים פסיכולוגים. עבודות המחקר ופרסומיו עוסקים בין היתר בתחומים: אכפתיות ואינטרסובייקטיביות; חוויית הזכאות בקשרים זוגיים; יכולת למנטליזציה בקרב ילדי אומנה; הימורים בקרב בני נוער.
למידע נוסף >>
פרופ' דני חמיאל
פרופ' דני חמיאל
דני חמיאל הוא פסיכולוג קליני ורפואי בכיר שמתמקד היום בטיפול קוגניטיבי התנהגותי אינטגרטיבי (CBT). סיים את התמחותו כפסיכולוג קליני במרפאה לבריאות הנפש ע"ש בריל (רמת חן) של שרותי בריאות כללית ואוניברסיטת ת"א ב-1991 ועשה את הדוקטורט באוניברסיטה העברית בנושא של מודל אישיותי בכתבי הרב קוק. ב-1992 נסע לארה"ב להשתלם בטיפולי CBT, היפנוזה ובביופידבק אצל מיטב המומחים שם ועם חזרתו ועד היום מנהל את יחידת הCBT והביופידבק במרכז לבריאות הנפש ע"ש בריל. מ-2004 מנהל גם את היחידה לחוסן חינוך במרכז חוסן ע"ש כהן האריס, העמותה לילדים בסיכון. ב-1998 נבחר ליו"ר האגודה הישראלית לביופידבק ומשנת 2000 חבר צוות ההוראה של האגודה האירופית לפסיכופיזיולוגיה יישומית וביופידבק. מלמד CBT במשולב עם פסיכופיזיולוגיה יישומית בהשתלמויות בארץ ובעולם. המחקרים אותם פרסם ובכלל תחום עיסוקיו הקליניים, משלבים תחומים שונים: פילוסופיה יהודית, בודהיזם תאוריות הומניסטיות, תאוריות יחסי האובייקט ופסיכופיזיולוגיה כמרכיבים בתאוריות של הגל השלישי של CBT.
למידע נוסף >>
ד"ר אורית קריספין ד"ר אורית קריספין
דר' אורית קריספין הינה פסיכולוגית קלינית ורפואית בכירה ומדריכה מוסמכת בפסיכותרפיה, בפסיכודיאגנוסטיקה ובפסיכולוגיה רפואית. משמשת כמנהלת השרות הפסיכולוגי (פסיכולוגית ראשית) של מרכז שניידר לרפואת ילדים בישראל מאז שנת 2001. חברת סגל בבית הספר לפסיכולוגיה באוניברסיטת רייכמן.
סיימה את לימודי הדוקטורט בפסיכולוגיה קלינית באוניברסיטה הקתולית של ארצות הברית ואת לימודי התואר השני בפסיכולוגיה קלינית באוניברסיטה העברית. בארה"ב עבדה מספר שנים כחוקרת במכון הבריאות הלאומי האמריקאי (NICHD) וכפסיכולוגית מטפלת בקליניקה של אוניברסיטת גורג'-טאון בוושינגטון, ארה"ב. מאז חזרתה לארץ ב-1994, בנוסף לעבודתה במרכז שניידר, עובדת כפסיכולוגית קלינית בפרקטיקה פרטית.
כפסיכולוגית הראשית של מרכז שניידר, היא אחראית בין השאר על ניהול צוות הפסיכולוגים והמתמחים בפסיכולוגיה בבית החולים, על הכשרה של אנשי מקצוע בתחומי הפסיכולוגיה הקלינית והרפואית ויישום של גישות פסיכותרפיה אינטגרטיביות לטיפול בילדים ומתבגרים הסובלים מבעיות רגשיות ובעיות גופניות. תחומי עניין ומחקר עיקריים- הפרעות אכילה, זהות מגדרית, נושאים בהתבגרות, פיתוח ויישום גישות טיפוליות בילדים ומתבגרים והשפעתם של מחלות גופניות כרוניות על ההתפתחות של ילדים ונוער.
למידע נוסף >>
ד"ר שרית שטיינמץ ד"ר שרית שטיינמץ
תוכנית המחקר שלי מתמקדת בהשפעה המצטברת של חשיפה לאלימות פוליטית, יחסי הורים-ילדים, ומאפיינים של הילד, על ההתפתחות של בעיות התנהגות אצל ילדים, בפרט התנהגויות אנטי-חברתיות. בנוסף, מחקרי בודק את הדרכים בהן יחסי משפחה חיוביים, וחוזקות של הילד, יכולים לווסת את ההשפעה השלילית של חשיפה לאלימות פוליטית.
למידע נוסף >>
פרופ' ענת ברונשטיין קלומק פרופ' ענת ברונשטיין קלומק
פרופ' ענת ברונשטיין קלומק סיימה את לימודי הדוקטורט בפסיכולוגיה קלינית של הילד באוניברסיטת בר אילן, וכיהנה כ-Assistant Professor במחלקה לפסיכאטריה של הילד והמתבגר באוניברסיטת קולומביה בניו יורק.
בין תחומי הוראתה פסיכותרפיה ומניעת אובדנות. מתמחה בהפרעות רגשיות בקרב ילדים ובני נוער ועבודות המחקר ופרסומיה עוסקים בבריונות, בריונות ברשת, דיכאון ומניעת אובדנות בקרב מתבגרים.
כיום משמשת פרופ' ברונשטיין קלומק כדיקנית בית ספר ברוך איבצ'ר לפסיכולוגיה וכמרצה בכירה באוניברסיטת רייכמן.
למידע נוסף >>
ד"ר גבע שנקמן לכברג ד"ר גבע שנקמן לכברג
ד"ר גבע שנקמן לכברג הינו פסיכולוג קליני מומחה ומרצה בכיר בבית הספר לפסיכולוגיה באוניברסיטת רייכמן.
ד"ר שנקמן לכברג עובד בקליניקת בית הספר לפסיכולוגיה באוניברסיטת רייכמן, שם הוא מדריך מתמחים בפסיכולוגיה קלינית בתחומי הטיפול והאבחון הפסיכולוגי. כמו כן הוא עובד בקליניקה פרטית בתל אביב. במסגרת עבודתו הוא מטפל פרטנית, מנחה קבוצות, ומדריך פסיכולוגים. לתקופה של מעל כעשור עבד גם בחטיבה הפסיכיאטרית בבית החולים תל השומר.
ד"ר שנקמן לכברג סיים תואר שני (M.A) בפסיכולוגיה קלינית באוניברסיטת תל-אביב. באוניברסיטה זו גם סיים דוקטורט (Ph.D).
מחקריו של ד"ר שנקמן לכברג עוסקים במערכת היחסים שבין אושר (רווחה נפשית סובייקטיבית) ובין תרחישי עולם עויין, ומתמקדים בין השאר במערך הקשרים שבין זוגיות, הורות, נטייה מינית, ורווחה סובייקטיבית. עניין מיוחד ניתן במחקריו לדרכים בהם ניתן לשמר רווחה סובייקטיבית אל מול תרחישי עולם עוין תוך התייחסות להשלכות קליניות טיפוליות.
  ד"ר דפנה רורמן
ד"ר דפנה רורמן, פסיכולוגית קלינית מדריכה מוסמכת בפסיכותרפיה ופסיכודאגנוסטיקה ופסיכולוגית רפואית. דוקטורט מהפקולטה לרפואה באוניברסיטת תל-אביב, המדרשה לתארים מתקדמים. תואר שני במגמה לפסיכולוגיה קלינית-חינוכית באוניברסיטת חיפה. תואר ראשון פסיכולוגיה וכלכלה אוניברסיטת תל אביב. בעלת פרקטיקה פרטית.
עובדת במרכז הרפואי שניידר (משנת 2006). במסגרת עבודתה בשניידר שימשה כמנהלת במרפאה הנוירו-פסיכיאטרית לטיקים ותסמונת טורט וכיום מנהלת את השרות להתערבות פסיכולוגית אקוטית, במערך הפסיכולוגי בשניידר.
עבודתה מתמקדת בפסיכולוגיה אינטגרטיבית לילדים ומבוגרים בטיפולים פרטניים, קבוצתיים והתערבויות מערכתיות. בין תחומי התמחותה; הפרעות אכילה, טורט, הפרעה אובססיבית קומפולסיבית, טיפוליים דיאדיים, טיפול בהורות, התערבויות פסיכולוגיות להתמודדות עם מצבים רפואיים והתערבויות פרטניות וקבוצתיות בצוותים רפואיים למניעת שחיקה וטראומה משנית.
תחומי מחקר עיקריים: ויסות רגשי, התקשרות והתמודדות הורית עם פסיכופתולוגיה ילדית, תהליכי שחיקה וחוסן נפשי בצוותים רפואיים.
ד"ר מיכל פרנץ-קדרי ד"ר מיכל פרנץ-קדרי
פסיכולוגית קלינית מדריכה בטיפול ובאיבחון. בעלת תואר שלישי מהמחלקה לפסיכולוגיה באוניברסיטת בר- אילן. במסגרת הדוקטורט פותח מודל המתאר אתיקה של המטפל, ומחקר זה זכה בציון מעולה.
בעלת תואר שני נוסף בטיפול באמנות מאוניברסיטת ווין-סטייט במישיגן ארה"ב.
השתלמה במכון הפסיכואנליטי בירושלים במחזור הראשון בתוכנית הידברות.
חברה בוועדת האתיקה בבריאות הנפש בבית החולים גהה מאז שנת 1990.
בעלת ניסיון בטיפול ובהכשרות לאנשי מקצועות הטיפול במגזר החרדי. מעבירה סדנאות במסגרות שונות בנושא טיפול רגיש תרבות.
בעבר הוראה במסגרות שונות, עבודה במרכז לבריאות הנפש גהה, והנחיית קבוצות דיאלוג בחברה הישראלית.
בעלת קליניקה פרטית בכפר סבא, שם עוסקת בטיפול במבוגרים וזוגות, וכן בהדרכת אנשי מקצוע, בגישה דינמית.
כיום מרצה ומדריכה בתוכנית לתואר שני לפסיכולוגיה קלינית במרכז הבין תחומי בהרצליה, ובאוניברסיטת בר- אילן. כמו כן מרצה ומדריכה במרכז ויניקוט תל-אביב, בתוכנית לפסיכותרפיה באוניברסיטת תל-אביב, בתוכנית הגל החדש, ובסמינר החרדי החסידי באשדוד.
תחום העניין המחקרי הוא בתחום האתיקה של מטפלים, רופאים, הגורמים המשפיעים על ההתנהלות האתית, הדילמות האתיות, והטיפול האתי בחברה רב תרבותית.
לאחרונה פרס למצוינות בהוראה ותרומה לבית הספר ברוך איבצר לפסיכולוגיה באוניברסיטת רייכמן.
ד"ר אלינער פרדס ד"ר אלינער פרדס
פסיכולוגית קלינית מדריכה . תחומי המחקר שלה פיתוח חמלה וחמלה-עצמית (Self-compassion), התקשרות ומניעת שחיקה.
במסגרת הדוקטורט (בהנחיית פרופ' מיקולינסר) היא חקרה ופיתחה מודל אינטגרטיבי למניעת שחיקת החמלה ופיתוח חוסן של מטפלים.
אלינער מכשירה מנחים לסדנאות מ.ג.ן (מ-מודעות. ג-גוף. נ-נפש) למטפלים, ומעורבת בפרויקטים קהילתיים רבים בארץ ובארה"ב בתחום הטיפול בגיל השלישי וקידום הקשר במשפחה הבין דורית, זאת לצד טיפול והדרכה בקליניקה פרטית ברעננה.

אורית כהן שטילר

פסיכולוגית קלינית מדריכה מוסמכת בפסיכותרפיה ופסיכו דיאגנוסטיקה. בעלת תואר בוגר בפסיכולוגיה ותקשורת מהאוניברסיטה העברית ותואר מוסמך במגמה לפסיכולוגיה קלינית של המבוגר מאוניברסיטת חיפה. טיפלה וריכזה מחקר על טיפול דיאדי בטראומה בעקבות חשיפה לאירועי טרור ומלחמה. בוגרת תוכנית תלת שנתית לפסיכותרפיה אינטנסיבית מטעם מכון תל אביב לפסיכואנליזה בת ימינו. לאורך דרכה המקצועית עבדה בשפ"ח ראשל"צ בהתערבויות טיפוליות במסגרות חינוכיות , ביחידה לפסיכיאטריה של הילד והמתבגר בביה"ח שיבא בעבודה עם ילדים, נוער והורים עם הפרעות רגשיות והתנהגותיות, בהדרכת סטודנטים לתואר ראשון ושני בפסיכולוגיה ובגני תקשורת ע"ש זימן בעבודה עם ילדים על הרצף האוטיסטי בגיל הרך והוריהם. בשנים האחרונות עבדה בעמותה לילדים בסיכון , כרכזת טיפולית של גן תקשורת ביחידת ראשון לציון וכמדריכה של מתמחים בפסיכולוגיה. אורית מטפלת כיום בילדים נוער ומבוגרים בקליניקה פרטית.

גב' מיריי דנון

פסיכולוגית קלינית מדריכה בפסיכותרפיה ובפסיכודיאגנוסטיקה. בעלת תואר ראשון ושני בפסיכולוגיה קלינית באוניברסיטת פריז 7, סורבון. עבדה במרכז לבריאות הנפש גהה משנת 1977 עד שנת 2014. מילאה תפקידים של פסיכולוגית אחראית על ההדרכה, פסיכולוגית אחראית מרפאת ילדים ונוער, ומנהלת השירות הפסיכולוגי של המרכז הרפואי גהה בין השנים 2000 ל- 2014. משנת 2004 ועד שנת 2018 מילאה תפקיד של פסיכולוגית ארצית של "כללית". במסגרת עבודתה ניהלה פרויקטים שונים, כגון עבודה קהילתית בקיבוצים, בניית שירות פסיכולוגי קהילתי במסגרת כללית, בנית קריטריונים של פסיכותרפיה במסגרת השירות הציבורי בקהילה בתחום בריאות הנפש, פסיכולוגיה רפואית ועוד. לימדה והדריכה בחוג לפסיכולוגיה, אוניברסיטת תל אביב, בתואר שני בפסיכולוגיה קלינית של הילד. כמו כן, לימדה פסיכותרפיה והדריכה פסיכיאטרים לילדים ונוער במסגרת לימודי המשך שלהם באוניברסיטת תל אביב. משנת 2018 ועד היום, ממלאת תפקיד של פסיכולוגית ארצית ואחראית על הפסיכותרפיה בקופת חולים לאומית. בתפקידי זה בונה דנון שירות פסיכולוגי והתמחות בפסיכולוגיה קלינית בקופה. בעלת קליניקה פרטית לטיפול, אבחון והדרכה.

  ד"ר ניר קמחי

פסיכולוג קליני, מתמחה בחברה הפסיכואנליטית בישראל במסלול ילדים ומבוגרים.
סיים את התוכנית לפסיכותרפיה פסיכואנליטית, מרכז אקדמי ללימודי המשך בפקולטה לרפואה, אוניברסיטת תל-אביב. דוקטורט בנושא 'השפעות לחץ על עיבוד מידע רגשי', מהמחלקה לפסיכולוגיה באוניברסיטת בר-אילן. לימודי תואר שני בפסיכולוגיה קלינית, אוניברסיטת בר-אילן. לימודי תואר שני בחקר המוח באוניברסיטת תל-אביב. לימודי תואר ראשון בפסיכולוגיה וב"א כללי מאוניברסיטת תל-אביב. לשעבר פסיכולוג יחידה בחיל האוויר. פסיכולוג מדריך במרפאת ילדים ונוער רמת-חן. מלמד באוניברסיטת רייכמן ובמרכז ויניקוט. בעל קליניקה פרטית בתל-אביב.

  ד"ר דוד פלח
  ד"ר אורטל שמעון רז
  ד"ר מיכל כהן
ד"ר יהושוע וייס ד"ר יהושוע וייס
ד"ר יהושע וייס מלמד קורסים בתואר ראשון ושני בתחום כלי הערכה מבוססים אמפירית כגון ה- MMPI-2 וכלים להערכת מסוכנות ואלימות, ובתחומי הקרימינולוגיה והפסיכולוגיה של הפשיעה. הוא מנהל את הקליניקה לשירות הקהילה של בית הספר לפסיכולוגיה בשנת 2021. הוא מנהל את התוכנית היחידה בארץ בפסיכולוגיה משפטית, בשיתוף ביה"ס איבצ'ר לפסיכולוגיה, בית הספר רדזינר למשפטים, והיחידה להכשרת מנהלים. ד"ר וייס למד תואר שני ושלישי בפסיכולוגיה קלינית וחינוכית במכון דרנר ללימודים פסיכולוגים מתקדמים שבאוניברסיטת אדלפיי (Derner Institute of Advanced Psychological Studies, Adelphi University). הוא שירת בשירות בתי הסוהר כ- 21 שנה כפסיכולוג ובתפקידי ניהול ופיקוד, ופרש לגמלאות בדרגת גונדר-משנה. הוא פרסם מאמרים בתחומי הטיפול והאבחון של אנשים עם בעיות התנהגות אלימה ופוגענית, והוא תיקף ותרגם, ובעל זכויות היוצרים של הכלי הנפוץ בעולם להערכת מסוכנות לאלימות, ה – HCR-20 V3. הוא עוסק בטיפול ואבחון בקליניקה הפרטית שלו, מדריך צוות מטפלים בעמותה "שק"ל" לבעלי מוגבלויות, ומעריך מסוכנות על פי חוק להגנת הציבור מפני עבירות מין.
מדריכים חיצוניים לקליניקה  

ד"ר חביבה אייל

פסיכולוגית קלינית מומחית, מטפלת ומדריכה בכירה בטיפול משפחתי וזוגי.
ממייסדות מכון "שינוי" לטיפול משפחתי וזוגי והכשרת אנשי מקצוע.
מאמינה שהתמונה הרחבה (והמורכבת) מאפשרת לנו להבין את האדם ביתר דיוק וביתר עומק.
עבודתה בטיפול ובהדרכה מבוססת על אינטגרציה של גישות טיפוליות שונות והתאמתן למטופלים בהקשר הספציפי של חייהם. מבחינתה, הדגש בהדרכה, לצד פיתוח הידע והמיומנויות הספציפיות הנדרשות בטיפול הזוגי, הוא גם פיתוח המודעות והמעשה שבשימוש המטפל בעצמו.