השירות הפסיכולוגי מציע לסטודנטים הפונים אליו טיפול פסיכולוגי בשיחות פרטניות, ובמפגשים קבוצתיים. כמו כן, השירות מציע סדנאות ממוקדות לקידום wellness בתחומי החיים השונים בתקופת הלימודים. בשירות הפסיכולוגי עובדים פסיכולוגים/ות מומחים ומתמחים בעלי ניסיון בין היתר, בנושאים הקשורים ישירות לאתגרים העומדים בפני סטודנטים: התמודדות עם ליקויי למידה והפרעות קשב, התמודדות עם מצבי דיכאון, חרדה ומשברי חיים, גיבוש זהות מקצועית, אישית וזוגית, ועוד.

מה אנחנו מציעים?

 

  • כל סטודנט/ית באוניברסיטת רייכמן הלומד בתוכנית לימודים אקדמית מלאה לקראת תואר ראשון או שני, או סטודנטים כנ"ל שלומדים בתוכנית חלקית שאינה פחותה מהיקף של 50% זכאי/ת לפנות לשירותי הייעוץ לצורך קבלת טיפול פסיכולוגי.
  • הטיפול הפרטני ניתן בשני מסלולים:
    מסלול ממוקד - עד 6 פגישות.
    מסלול מורחב - למשך סמסטר עד שניים.

 

הניתוב למסלולים ייעשה על פי נושא הפניה, המצב הפסיכולוגי, המקומות הפנויים לטיפול בשירות והעדפת הסטודנט.

 

  • המסלול הממוקד מתאים במיוחד להתייעצות בנושאים ספציפיים מתחומי החיים: לימודים/ עבודה/ מגורים/ יחסים/ בן משפחה במשבר/ בריאות/ קבלת הפניה לטיפול ממוקד בתחום ההתמכרויות לאלכוהול/סמים ועוד.
  • הטיפול הממוקד אינו מתאים במקרים כגון: צורך בטיפול פסיכולוגי מתמשך, משבר נפשי אקוטי, אובדנות.

 

הטיפול הקבוצתי מוצע בשני מסלולים:

  • קבוצה טיפולית מתמשכת להתפתחות אישית
  • קבוצות ממוקדות זמן ונושא כגון: התמודדות עם חרדת בחינות, יחסים בינאישיים, זוגיות וכד'.
  • כל הקבוצות כוללות עד 8 משתתפים/ות. ההצטרפות לקבוצה מותנית בראיון אישי קצר.

 

סדנאות והעשרה - למידע נוסף לחצו כאן >>

 

מהו הליך הקבלה לטיפול?


הפגישה הראשונית תוקדש להיכרות עם הפונה, הבנת הסיבות לפנייתו לטיפול, הערכה של מצבו הנפשי ומידת הדחיפות שבקבלתו לטיפול. פגישה זו אינה כרוכה בתשלום.
אם הפונה מתמודד/ת עם קשיים המחייבים טיפול נפשי ספציפי שאינו ניתן בשירות – יומלץ לאן לפנות וכיצד.


לכל פונה המתאים/ה לטיפול בשירות יוצמד מטפל/ת אישי שיצור איתו/ה קשר בטווח זמן קצר.

 

לצערנו, לעיתים יש תקופות עמוסות בהן נוצרת רשימת המתנה לטיפול אישי בשירות. במקרה זה הפונה יופנה לשירותים/מטפלים בחוץ ו/או יתווסף לרשימת ההמתנה ונפנה לכשיתאפשר.

כיצד פונים?


הפניה לשירות נעשית באמצעות המייל: psyhelp@idc.ac.il. בעקבות הפניה יישלחו לפונה דף מידע על השירות ושאלון לפונה. אחרי שיחזיר אותם במייל חוזר, תיקבע לו פגישה ראשונית עם מטפל/ת בשירות.

כיצד אנו שומרים על חיסיון הפונים אלינו?


  • הפניה לשירות הפסיכולוגי והטיפול עצמו חסויים ואינם נרשמים בתיק הסטודנט.
  • החיסיון נשמר בהתאם לכללי האתיקה של הפסיכולוגים ובהתאם להוראת החוק.
  • הפנייה לשירות ותהליך הייעוץ יישמרו בסודיות מלאה ולא יועברו לכל גורם באוניברסיטת רייכמן או מחוצה לה, אלא אם לפונה בקשות אקדמיות לגבי לימודיו, או על סמך הרשאה בכתב חתומה על ידי הפונה.

עלות הטיפול


הטיפול בשירות הפסיכולוגי מסובסד ונמוך משמעותית מטיפול במסגרות אחרות. טיפול לסטודנט שאינו מלגאי הוא בעלות של 125 ₪ לפגישה פרטנית ו- 70 ₪ לפגישה קבוצתית. סטודנטים הזכאים למלגה על בסיס סוציואקונומי (מלגת אוניברסיטת רייכמן, אייסף, שגרירי רוטשילד, קרן אור, ישראל שבלב ועוד) זכאים לטיפול פרטני בעלות של 50 ₪ לפגישה וקבוצתי בעלות של 40 ₪ לפגישה, זאת החל מהתאריך בו אושרה המלגה שלהם (לא יתאפשר החזר רטרואקטיבי).

 


*הייעוץ הממוקד אינו מתאים במקרים כגון: טיפול פסיכולוגי מתמשך, משבר נפשי אקוטי, אובדנות.