תואר ראשון בתקשורת עם התמחות בתקשורת אינטראקטיבית

ראשת ההתמחות: ד"ר נועה מורג ההתמחות מכשירה את בוגריה לחשיבה יצירתית ואסטרטגית בשילוב בין מדיה לטכנולוגיה ומקנה את הכלים הרלוונטיים להשתלבות בתעשיית הניו-מדיה, הסטארט-אפ והאינטראקטיב בדגש על איפיון, יצירה, ניהול וקידום של מוצרי מדיה לאינטרנט, לסלולר, למציאות מדומה (VR) ולפלטפורמות עתידיות.

ההתמחות משלבת בין יצירה ועשייה ללימודים תיאורטיים בנושאים מתקדמים, מסדנאות כגון איפיון מוצר אינטראקטיבי, איפיון חווית משתמש (UX), קידום וניהול מוצר דיגיטלי, כתיבת (UX), עיצוב גרפי לחווית משתמש (UI), ועד קורסים וסמינרים מחקריים בנושאים כגון אתיקה של חווית משתמש, אינטראקציה אדם-מחשב (HCI), יסודות בחשיבה טכנולוגית, אספקטים פסיכולוגיים קוגניטיבים בחווית משתמש, תקשורת לא-מילולית, תרבות דיגיטאלית ועוד.

למה תקשורת אינטראקטיבית?


תואר ראשון בהתמחות בתקשורת אינטראקטיבית פותח עבורכם צוהר למגוון תחומים ומקצועות מבוקשים בחברות סטארט-אפ ובארגוני מדיה. סטודנטים בהתמחות האינטראקטיבית רוכשים ניסיון מעשי באיפיון חווית משתמש (UX), פיתוח והשקה של מוצרים דיגיטליים ופיזיים-דיגיטליים (IoT). במסגרת פרויקט הגמר, ההתמחות מקבלת סטודנטים הלומדים בבית הספר למדעי המחשב ופסיכולוגיה ומתקיים שיתוף פעולה הדוק עם חברות מובילות בתעשייה. שילוב זה מהווה יתרון יחסי גדול להשתלבות בתעשייה.

באילו תפקידים תוכלו להשתלב?


• איפיון ועיצוב חווית משתמש (UX)
• מחקר UX
• כתיבת UX
• ניהול מוצרים דיגיטליים
• שיווק מוצר בחברות טכנולוגיות
• מחקר שיווק מוצר בחברות הייטק וניהול שותפים (Product Marketing Analyst)
• ניהול לקוחות (Customer success)
• ניהול פרויקטים דיגיטליים בחברות סטארט-אפ מובייל או web

מה תלמדו?

* תכנית הלימודים כפופה לשינויים

​​​​

 

פרויקט שנתי (שנה ג')

 

​​סטודנטים בהתמחות האינטראקטיבית מייצרים פרויקט גמר באחת מהאופציות הבאות:

 

פרויקט גמר: המעבדה לחדשנות במדיה (milab). 

בהנחיית: ד"ר נועה מורג.

לאתר miLAB

פרויקט גמר במסגרת המעבדה לחדשנות במדיה הוא המשך ישיר של סמינרים מחקריים, קורסים עיונים ומעשיים בנושא אפיון חווית משתמש וניהול מוצר. סטודנטים עובדים בקבוצות קטנות המשלבות סטודנטים מפקולטות נוספות (מדעי המחשב, פסיכולוגיה), ומאפיינים מוצר דיגיטלי על כל היבטיו. העבודה מתחילה מבריף שניתן בתחילת השנה ועל כל קבוצה לאפיין, לחקור להקים, לפתח ולהשיק מוצר דיגיטלי מתחילתו ועד סופו. בפרויקט גמר זה יש 2 מסלולים: מסלול פרוטוטייפ (איפיון ומימוש חוויות משתמש תוך כדי יצירת מוצר המשלב אובייקט פיזי) ומסלול סטודיו (איפיון חווית משתמש על גבי פלטפורמות דיגיטליות כגון: טלפון נייד, מחשב ועוד). 

 

פרויקט גמר: מציאות מדומה VR. 

בהנחיית: פרופ' דורון פרידמן, ד"ר יונתן גירון ודן פולק.

לאתר ARL

פרויקט גמר "מציאות מדומה VR" הוא המשך ישיר של סדנאות האפיון וסמינר המחקרי של פרופ' דורון פרידמן בנושא מציאות וירטואלית. מטרת הפרויקט היא לבנות סביבת VR המדמה חווית משתמש חדשנית. הפרויקט עוסק בשאלה איך מייצרים חוויה משמעותית בסביבת VR תוך התחשבות באתגרים וביתרונות של סביבה זו. הפרויקט מלווה בטכנולוגיות הקיימות במעבדה לחקר הווירטואליות של בי"ס לתקשורת (AVL) וסטודנטים יעצבו ויאפיינו סביבות באמצעות תוכנות ייעודיות.

 

פרויקט גמר: סטודיו לשיווק מוצר בחברת הייטק.

בהנחיית: תמר גל.

פרויקט זה הוא המשך ישיר לסדנאות איפיון וקידום המוצר בחברות הייטק בהתמחות. הפרויקט מתבצע בשיתוף חברות יוניקורן ישראליות כגון Monday, SimilarWeb, Riskified. במהלך הפרויקט סטודנטים לומדים את המוצר של החברות, מבצעים מחקר מעמיק ומייצרים מערך שיווקי פנימי וחיצוני עבור המוצר או הפ'יצר הספיציפי של החברה על בסיס בריף בתחילת השנה. הפרויקט מלווה ביצירה של תוכן, מדידה והשקה.